Sunday, January 21, 2007

 

menetyksiä ja yksi löytö

Mun pitäny kirjotella jo aikasemmin, mutta sitten taas tapahtuu. Kohtalo vai elämä, en tiedä, mutta aika paska se välillä on. Nyt on tosi sekavat fiilikset, mutta parempi että oon täällä kaukana, enkä siellä missä se joka päivä muistuttais mua poissaolostaan. Helpompi olla, mutta ei unohtaa, tietenkään.

Ajattelin kirjottaa tänään chinoista. Tää kaupunki on täynnä chinoja, kiinalaisia ravintoloita, elintarvikekauppoja ja krääsäkauppoja. Ilman niitä en voisi enää elää.. Ensinnäkin, kaikille tutut kiinalaiset ravintolat, joita täällä on, varsinkin meidän aluella, lähes enemmän kuin kebab-paikkoja ja se on PALJON. Ruoka suht hyvää perusmättöä ja suhteellisen edullista. Uppoaa darrassa ja muutenkin.

Sitten ovat alimentacionit, eli yleensä kiinalaisten pitämät elintarvikekaupat, joista löytyy yleensä yhtä lajia maitoa, mutta noin 10 erilaista rommilajiketta. Nämä kaupat ovat aukioloissaan suht joustavia, samoin myynnissään. Espanjassa on alkoholin myynti kielletty 10-11 jälkeen illalla, mutta etenkin naiset saavat ostettua viinaa oli aika mikä tahansa. Eli ex-tempore-kännäys onnistuu lähes aina:)

Ja silti ehkä paras kaikista ovat chinot, eli krääsäkaupat, joista voi ostaa lähes mitä tahansa vaatteista ja leluista astioihin, jouluvaloihin ja hiusväreihin ihan järkyttävän halpaan hintaan. Kaikki on tietenkin huonolaatuista, made in somewhere, mutta mä esimerkiksi ostan niistä kaikkea taloustavaraa, pullonavaajia, astioita, henkareita etc, ihanan halpaa:)

Ja sitten se löytö: löysin tänään ihanan karkkikaupan, jossa myydään lähes oikean makuista salmiakki-lakua ja sitten ihan oikeaa PANDAN LAKRITSIA!!! Heh, voisin jäädä tänne loppuelämäkseni kun on salmiakin ja lakun saanti taattu:)

Ja kiitos kaikille tuesta ja muistamisesta. Kyllä mä pärjään, päivä kerrallaan. Ja kyl mä uskon et tää suru vielä muuttuu onnellisiksi muistoiksi niistä hetkistä mitä mä ehdin sen kanssa viettää:)

Sebu
1984-2007
Mä en unohda sua koskaan apina.
Nyt saat ainakin levätä.

Labels: ,


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?